5 група (2-З, 2-Ж, 2-Д, 2-Є, 2-К класи)

                                                                                                                                     Додаток 1 (5)

до наказу від 31.09.2023 року №___

ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор закладу

_______Наталя КЛИМЧУК

Індивідуальний навчальний план

5 група 2-З, 2-Ж, 2-Д, 2-Є, 2-К класи

 ( Несторишин Артем Сергійович, Заброцький Артем Анатолійович, Островський Дмитро Павлович

Кущ Ярослав Дмитрович, Корчун Мілана Сергіївна, Вергелес Злата Андріївна, Денесюк Камілла Віталіївна, Кравчук Богдан Максимович, Сорокіна Аліса Костянтинівна, Мігуля Владислава Юріївна)

Назва освітньої галузіНавчальні предметиКількість годин на тиждень у класах
Мови і літератури ( мовний і літературний компоненти)Українська мова5
Іноземна мова ( англійська)3
МатематичнаМатематика4
Мовно-літературнаЯ досліджую світ72
Математична1
Природнича2
Технологічна1
Соціальна і здоров’язбережувальна0,5
Громадянська та історична0,5
ІнформатичнаІнформатика1
МистецтвоОбразотворче мистецтво1
Музичне мистецтво1
ФізкультурнаФізична культура3
Разом22+3 
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, курси за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять1 
Окремий курс “Медіаграмотність”+1 
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження23 
Всього ( без урахування поділу класів на групи)26 

Навчальний план розроблено відповідно до наказу МОН України від 08.10.2019 року №1273 «Про затвердження типових освітніх програм для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти»; до Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Шияна Р.Б. ( Наказ Міністерства освіти і науки України   від 12.08.2022 № 743-22)

Додаток 2 (5)

до наказу від 05.01.2024 року №___

ЗАТВЕРДЖЕНО

директор закладу

                                                                                          _______Наталя КЛИМЧУК

Графік

проведення консультацій з 

учнем 2-Д, 2-Є, 2-Ж, 2-З, 2-К класів на ІІ семестр 2023 – 2024 н.р.

Назва предметаТемаДатаЧасУчитель
1.Українська моваСлова – назви предметів. Однина і множина. Велика буква. Слова – назви ознак. Слова – назви дій. Службові слова. Види речень. Типи текстів.06.05.2415:00Мазур О.О., Швець Ю.С., Зінченко В.С., Пушкар С.В., Притуляк Т.А.
2.МатематикаДодавання і віднімання чисел. Розв’язування задач. Кут. Периметр. Арифметична дія множення. Арифметична дія ділення. Таблиці множення.07.05.2415:00Мазур О.О., Швець Ю.С., Зінченко В.С., Пушкар С.В., Притуляк Т.А.
3.Я досліджую світЩо поєднує родину? Людина і природа. Правила безпечної поведінки у довкіллі. Взаємозв’язки у природі. Погода та її елементи. Винаходити людства. Використання у роботі пластиліну, полімерної глини чи соленого тіста.08.05.2415:00Мазур О.О., Швець Ю.С., Зінченко В.С., Пушкар С.В., Притуляк Т.А.
4.Фізична культураРізновиди ходьби, бігу. ЗРВ з обручами. Упор лежачи на передпліччях. Розвиток сили. Розвиток гнучкості. Стрибки у висоту. Розвиток швидкості.09.05.2415:00Мазур О.О., Швець Ю.С., Зінченко В.С., Пушкар С.В., Притуляк Т.А.
5.Образотворче мистецтвоАнімалістичний жанр. Малювання птахів. Затемнення і розбілення кольору. Декоративно-ужиткове мистецтво. Орнамент.10.05.2415:00Мазур О.О., Швець Ю.С., Зінченко В.С., Пушкар С.В., Притуляк Т.А.
6Іноземна мова(англійська)Me and my day. Me and my home Me and my adventures05.02 18.0313.00Заверюха Т.В. Масюк І.В.
7ІнформатикаПідсумкова консультація за рік23.0516.35Басюк Л.А.

Додаток 3 (5)

до наказу від 05.01.2024 року №___

ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор закладу

                                                                                        _______Наталя КЛИМЧУК

Графік тематичного оцінювання за ІІ семестр учнів  5-ої групи 2-Д, 2-З, 2-К, 2-Ж 2-Є класів

з/пНазва предметаДатаЧас  Учитель, який готує завдання та проводить тематичне оцінюванняФорма контролю
1Українська мова                          13.05.2415:00Мазур О.О., Швець Ю.С., Зінченко В.С., Пушкар С.В., Притуляк Т.А.Діагностувальна робота.
2Математика                                      14.05.24    15:00Мазур О.О., Швець Ю.С., Зінченко В.С., Пушкар С.В., Притуляк Т.А.Діагностувальна робота.
3Я досліджую світ15.05.2415:00Мазур О.О., Швець Ю.С., Зінченко В.С., Пушкар С.В., Притуляк Т.А.Діагностувальна робота.
4Фізична культура16.05.24  15:00Мазур О.О., Швець Ю.С., Зінченко В.С., Пушкар С.В., Притуляк Т.А.Діагностувальна робота.
5Образотворче мистецтво17.05.2415:00Мазур О.О., Швець Ю.С., Зінченко В.С., Пушкар С.В., Притуляк Т.А.Діагностувальна робота.
6Іноземна мова (англійська)04.03.24 15.04.2413.00 13.00Заверюха Т.В.Підсумкова перевірна.
7Інформатика24.05.2413.40Басюк Л.А.Тестові завдання

                                                                                                                 Додаток 4 (5)

до наказу від 05.01.2024 року №___

ЗАТВЕРДЖЕНО

директор закладу

                                                                                        _______Наталя КЛИМЧУК

Перелік вправ, завдань із навчальних предметів для проведення семестрового оцінювання 5-ої групи на І семестр 2023-2024 н.р.

учнів 2-Є, 2-Ж, 2-Д, 2-К, 2-З класів

План складено згідно типової освітньої програми для 1-2 класів НУШ під керівництвом Р.Б.Шияна.Наказ МОН від 08.10.2019 р.

Математика   2клас

Орієн-товна к-сть годинОчікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнівЗміст навчального матеріал
 Тема 1.Повторення вивченого у 1 класі.
18Знає нумерацію чисел першої сотні, назви чисел при додаванні та віднімані,знає одиниці місткості,знає поняття рік,місяць,знає скадові задачі, знає алгоритми додавання виду 17+3,45+21,вінімання виду 40-8, 45-23,що таке ламана,як її обчислити.   Дотримується зразка при обчисленні виразів та розв’язуванні задач. Усвідомлює роль математики у житті людини.Повторення вивченого у 1 класі. Нумерація чисел першої сотні. Назви чисел при додавані та відніманні.Додавання та віднімання чисел. Ламана.Довжина ламаної. Місткість.Літр.Рік.Місяць. Прості задачі.Дужки. Додавання виду 17+3,45+12. Віднімання вид 40-8,45-23.        
Тема 2. Властивості додавання і віднімання.
10  Знає властивості додавання й віднімання чисел, знає способи додавння і віднімання чисел.   Записує і обчислює вирази,округлює числа,працює у групі.   Усвідомлюєважливість точності у обчислення,узагальнює,мислить,ставить запитання.Властивості додавання й віднімання.Додавання суми до числа.Додавання числа до суми.Вирази зі змінною.Розрядні числа.Округлення. Зміна суми від зміни доданка. Віднімання числа ві суми та суми від числа.Додавання виду28+2,75+15.Відніманн виду 40-18.    
Тема 3.Табличне додавання й віднімання в межах 20.Многокутники.
20знає,що таке буквений вираз, володієн навичками обчислення значень цих виразів,називає многокутники,знає види кутів ,знає,що таке периметр.   уміє одавати і віднімати вирази виду 2+а,3-а, перевіряти додавання відніманням і навпаки,обчисює переметр многуктника,будує кути.Доповнення до круглого числа. Додавння виду 9+а,8+а,7+а. Задачі.Розв,язування задач. Додавання виду 2+а,3+а,4+а,5+а. Кут.Прямий кут.Побудова прямого кута. Віднімання виду 11-а,12-а,13-а,14-а,15-а,16-а,17-а,18-а. Многокутник.Його елементи.Периметр многокутника. Зміна різниці від зміни зменшуваного. Зміна різниці від зміни від’ємика.  

Українська мова

2 клас

Орієн-товна к-сть годинОчікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнівЗміст навчального матеріалу
 Розділ 1.Мова і мовлення.
16  знає ввічливі слова, типи мовлення, усну народну творчість знає жанри фольклору, правила редагування текст, розрізняє монолог і діалог, піктограми, вміє поставити запитання до слів. дотримується правил етикету, вивчає напам’ять види усної народної творчості, вміє шифрувати текст за допомогою піктограм, може редагувати текст, може скласти діалог. усвідомлює милозвучність та багатство української мови, збагачує словниковий запас, розвиває навики швидкочитання.  Я вивчаю українську мову. Роль ввічливих слів у спілкуванні. Я у школі. Розвиток мовлення: «Школа майбутнього». Мова і мовлення. Визначення типів мовлення. Усне мовлення. Усне народна творчість.  Загадка. Скоромовка. Лічилка. Пісня-потішка. Письмо як засіб спілкування. Піктограма. Шифровка тексту за допомогою піктограм. Монолог і діалог. Дитячі гуморески. Українська народна казка. Українська народна пісня. Дитячі пісні. Повторюємо слово. Слова, що означають назву, ознаку, дію  предмета. Повторюємо. Речення. Вірш-небилиця. Повторюємо .Текст. Редагування тексту.
Розділ 2.Звуки і букви.
35називає звуки і букви, позначає звуки буквами, визначає частини тексту, головну думку, підбирає заголовок, уміє писати сова з апострофом, знає, що таке наголос,  наголошений склад, робить звуко-буквений аналіз слів, переказує текст, театралізує.   записує звуки на письмі, правильно переносить слова, будує текст за планом, ділить слова на склади, ставить наголос, характеризує приголосні звуки.   усвідомлює потребу знань про звуки і букви, правила переносу слів.Звуки. Казки народів світу. Казки народні та авторські. Голосні звуки. Позначення голосних звуків буквами. Приголосні звуки. Позначення приголосних звуків буквами. Буква ї. Звуко-буквений аналіз слів. Склад. Наголос. Наголошені й ненаголошені склади. Текст. Будова тексту. Абзац. План. Оповідання. Заголовок. Приголосні звуки: тверді і м’які. Позначення  м’якості приголосних на письмі. Казки. Абзац. План тексту. Текст. Тема і головна думка тексту. Послідовність подій. Будова тексту. Оповідання. Заголовок. Переказ. Театралізуємо. Вірш. Художні засоби: пестливі слова. Перенос слів з рядка в рядок. Перенос слів з ь, ьо, йо. Перенос слів з м’якими приголосними. Буквосполучення ьо та йо. Діаграма Вена. Апостроф. Правила написання слів з апострофом, перенос слів з апострофом. Дзвінкі та глухі приголосні звуки. Звуки, що мають пару і не мають пари. Звуки (дж), (дз).
Розділ 3.Слово.Значення слова
  12знає лексичне значення слова, слова з прямим та переносним значенням, однозначні та багатозначні слова, що таке омоніми, слова близькі та протилежні за значенням.   добирає слова близькі та протилежні за значенням, підбирає антоніми до поданих слів, визначає головного героя тексту.Слово. Лексичне значення слова. Слова з прямим і переносним значенням. Слова однозначні та багатозначні. Омоніми. Роль омонімів у мовленні. Багатозначні слова. Слова близькі за значенням. Утворення пар слів-синонімів. Слова протилежні за Значенням. Підбір антонімів до поданих слів. Оповідання. Тема і головна думка. Головний герой.
Розділ 4.Будова слова.
14знає будову слова, що таке споріднені слова, має поняття про комікс, знає лічилки, що таке рима. розбирає слова за будовою, добирає спільнокореневі слова, за малюнками може створити комікс.   висловлює судження про роль кореня в утворенні спільнокореневих слів.Будова слова. Закінчення. Основа. Будова слова. Корінь. Споріднені слова. Форма слова і споріднені слова. Створення нових слів на основі запропонованих. Споріднені слова. Слова-помічник, їх роль у реченні. Досліджуємо медіа. Газета. Комікс. Лічилка. Рима.  

Я досліджую світ

2 клас

Орієн-товна к-сть годинОчікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнівЗміст навчального матеріалу
Тема 1 Зміни
1-28Cтавить запитання до усного повідомлення вчителя про життєвий і творчий шлях В.Нестайка для отримання додаткової інформації; – обговорює з іншими інформацію про письменника та його повість-казку, яка зацікавила; – розповідає про видатних письменників України; – уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших; – запитує, щоб довідатися більше про природу рідного краю восени; – вирізняє істотну інформацію про природу; – спостерігає за осінніми змінами у природі; – – прогнозує орієнтовний зміст тексту за сюжетним малюнком персонажів лісової школи; – пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та – власного досвіду; – пояснює зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами; – складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє літературний персонаж (на вибір); – пояснює, чому люди перебувають разом, взаємодіють; – обговорює проблеми класу, які його / її турбують, обирає один із варіантів їх розв’язання; – встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі.ПРО: Особливості життя рослин і тварин у різні пори року. Спостереження за рослинами восени. СЗО: Емоції (позитивні і негативні), їх зміни в різних ситуаціях та вплив на організм. Життєрадісність і здоров’я. ГІО: Я – неповторний / неповторна. Описую мій характер (окремі риси, на вибір учня / учениці ). ТЕО: Використання у роботі пластиліну, полімерної глини чи соленого тіста (плоскі та об’ємні форми). МАО: Узагальнення та систематизація вивченого у 1 класі МОВ: Літературні казки українських авторів. Назва тексту. Роль заголовка. Зв’язок між заголовком і змістом тексту. Спілкування та людські емоції (радість, сум, страх, злість).
 Спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі восени; – установлює взаємозв’язок між порою року і погодою; – описує вплив Сонця на сезонні явища в природі, пояснює причини змін пір року; – провадить в групі дослід «Обертання Землі навколо Сонця», застосовуючи лампу (ліхтарик) та глобус (м’яч) / телурій; – залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, Описує поведінку тварин восени; – ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації; – обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила; – розпізнає ключові слова і фрази в усному висловлюванні; – планує послідовність операцій з використанням – технологічної карти; – створює виріб із використанням пластиліну; – бере до уваги необхідність економного використання конструкційних матеріалів; демонструє результати власної діяльності.ПРО: Обертання Землі навколо Сонця. Особливості життя рослин і тварин у різні пори року.  СЗО: Режим дня. Утома і способи її зняття. ГІО: Люди – різні, але всі ми – рівні. ТЕО: Об’ємні статичні моделі (фігури) з пластиліну, полімерної глини чи соленого тіста. МАО: Узагальнення та систематизація вивченого у 1 класі. МОВ: Уявлення про діалог як ланцюжок висловлювань. Репліка в діалозі: звертання, привітання, прощання, вибачення, подяка, побажання, питання, прохання, знайомство, поздоровлення, запрошення, згода, відмова тощо. Несловесні засоби спілкування (міміка, жести, рухи тощо).
 Пояснює, як змінюються умови життя людини; – описує етапи розвитку комах; – вказує на інформацію, яку не розуміє; – запитує, щоб довідатися більше про природу; – уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо); – поповнює власний словниковий запас; – складає власне висловлювання з використанням опорних слів; – обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 100. Обговорює зміст і форму коміксу, виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї у ньому; – висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаного; – досліджує і представляє (на прикладі однолітків і родини) неповторність кожної людини, беручи до уваги зовнішність, поведінку, характер, уподобання тощо; – встановлює, що, попри неповторність кожного, всі люди рівні, бо вони – люди;ПРО: Спостереження за етапами розвитку тварин. Спостереження за тваринами та рослинами восени. СЗО: Людське тіло і зміни в ньому. Індивідуальні особливості її росту й розвитку (прийняття змін). ГІО: Моє зовнішнє та внутрішнє «Я» (фізичні ознаки, почуття, думки). Я – неповторний / неповторна. ТЕО: Презентація власної (колективної) діяльності із допомогою дорослих. МАО: Узагальнення та систематизація вивченого у 1 класі. МОВ: Пошук у тексті необхідної інформації. Вибіркове читання
 Читає уривок «Перемогли сон та лінь!» (за твором Всеволода Нестайка “Пригоди у Павутинії”); – розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного; – вирізняє в художньому тексті образні вислови й пояснює, які саме образи вони допомагають уявити; – розповідає про вчинки улюблених персонажів; – розповідає про літературні персонажі, на яких хотів би / хотіла б бути схожою; – складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє літературний персонаж; – висловлює припущення, чому люди стають товаришами, однодумцями, друзями тощо. Досліджує свій організм; – описує залежність між фізичною активністю та потребою в їжі та воді; – пояснює важливість впливу питної води на організм; – відзначає зміни у своєму тілі у процесі фізичної активності; – пояснює вплив способу життя, здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я людини; – визначає послідовність кроків для виконання навчального, завдання (напр. щодо здорового способу життя свого); – планує власний розпорядок дня; – визначає час за годинником; – виділяє голосом ключові слова і фрази у власному усному висловлюванні оперує числами в межах 100, розв’язуючи різні життєві проблеми; – зчитує дані з діаграми.ПРО: Погода та її елементи. СЗО: Режим дня. Утома і способи її зняття. Фізичні вправи і здоров’я (загартовування, постава тощо). ГІО: Аналізую свої звички. Визначаю свої знання та вміння. ТЕО: Розрахунок матеріалів та витрат для виконання простого завдання. МАО: Узагальнення та систематизація вивченого у 1 класі. МОВ: Учасники безпосереднього спілкування та оповідач. Комікс, ілюстрації, схема, таблиця, мапа думок тощо як перетворена почута інформація.
29-56Тема 2 Факти і здогадки
 Розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні про творчий шлях сучасної дитячої письменниці Валентини Табур; – пояснює, які почуття пов’язують його / її з близькими людьми, висловлює припущення про те, чим вони зумовлені; – розрізняє родинні зв’язки, дружні, ділові стосунки; – обирає, до кого з дорослих можна звернутися за підтвердженням правдивості почутої інформації; – пояснює значущість уважного ставлення до інших та потребу подивитися на річ по-різному; – описує узвичаєні правила життя своєї сім’ї , пояснює їхнє значення для себе; – пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь. Пояснює, як харчування впливає на здоров’я людини; розрізняє корисні і шкідливі продукти харчування; – ставить перед собою мету споживати корисні продукти, складає їхній перелік; – визначає осіб, до яких може звертатися при поганому самопочутті; – висловлює думку про те, як факти, ідеї прочитаного можуть допомогти в конкретних життєвих ситуаціях; – складає перелік заходів, які можуть сприяти збереженню власного здоров’я;ПРО: Ґрунт. Дослідження складу ґрунту. Значення ґрунту та його охорона. СЗО: Харчування і здоров’я. Продукти харчування (корисні, некорисні, шкідливі). ГІО: Як події стають визначними. Як мої близькі пам’ятають визначні події? ТЕО: Технологічна послідовність у виготовленні виробів за зразком та власним задумом. Виготовлення парасольки. МОВ: Пошук у тексті необхідної інформації. Вибіркове читання. Фотографія як джерело інформації (наприклад: пейзаж, портрет, сюжетна світлина). МАО: Розв’язування проблемних ситуацій (математичних задач) зі свого життя на розуміння змісту арифметичних дій додавання і віднімання. даних та інформації на носіях. Приклади доступних носіїв.
 Використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації; – визначає тему і головну думку простих медіатекстів (газета); – висловлює власні здогадки щодо впливу фактів минулого на майбутє; – демонструє дії, спрямовані для профілактики захворювань восени; – визначає осіб, до яких може звертатися при поганому самопочутті; – пояснює, як поводитися поруч із людьми з неінфекційними та інфекційними захворюваннями; – пояснює, як запобігти неінфекційним та інфекційним захворюванням (спосіб життя, правила гігієни, щеплення); – визначає осіб, від яких може отримати інформацію про вживання ліків та користування предметами домашнього вжитку; – пояснює, що таке хибне використання речовин (напр., ліки – не за призначенням або в надмірних кількостях).ПРО: Гіпотеза (здогад) Спостереження і досліди — методи вивчення природи. Сонце — джерело світла і тепла. СЗО: Здоров’я і хвороби. Інфекційні та неінфекційні захворювання. Профілактика інфекційних захворювань (гігієна, щеплення, карантин тощо). ГІО: Події — результат людської діяльності. Як події стають визначними. Як мої близькі пам’ятають визначні події? День, коли відзначають подію. День захисника України. ТЕО: Виготовлення об’ємних виробів з елементами вторинних матеріалів. Безпечні прийоми праці під час застосування інструментів та пристосувань. МОВ: Розповідь як вид монологічного мовлення. Ключові слова у висловленні. Логічний наголос як засіб виділення ключових слів. МАО: Розв’язування проблемних ситуацій (математичних задач) зі свого життя на розуміння змісту арифметичних дій додавання і віднімання.  
 Використовує календар для опису і розв’язання повсякденних проблем; – передає інформацію в таблицях, схемах із допомогою вчителя / вчительки; – обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила; – добирає потрібну інформацію із графічного тексту (таблиця); – збирає дані, що відображають повсякденні проблеми, на основі запропонованого опитувальника (два-три запитання); – складає календар уродин своїх друзів; – пояснює, чому люди перебувають разом, взаємодіють; – залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до спілкування, навчання; – впорядковує предмети за заданими ознаками (впорядкування списку учнів за датою народження). Вдумливо читає короткі історичні оповідання, легенди; – намагається передати просте висловлювання (речення- вітання, знайомство, подяка тощо) жестовою мовою; – викладає своє ім’я та/або прізвище шрифтом Брайля; – оперує числами в межах 100, розв’язуючи різні життєві проблеми; – формулює прості інформаційні запити; – переводить проблему з однієї форми представлення в іншу за запропонованим шаблоном; – цікавиться походженням інформації; – діє за узгодженими правилами під час спільної роботи з інформацією; – уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо); – розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого; – ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння; – створює виріб із використанням пластилінуПРО: Як людина пізнає світ. Органи чуття, за допомогою яких людина пізнає навколишній світ. СЗО: Знаки, символи, попередження щодо продуктів харчування та промислових продуктів. Вплив реклами на вибір продуктів. ГІО: Люди – різні, але всі ми – рівні. ТЕО: Елементи графічної грамоти. Лінії. Правила розмічання ліній на папері і картоні. Розгортки прямокутної форми. Виготовлення підставки для олівців з пачки з-під соку. МОВ: Мета, тема, головна думка тексту. Ключові слова. Головна і другорядна інформація в тексті. МАО: Календар та його використання для опису і розв’язання повсякденних проблем.  
 Читає уривки трилогії Мар’яни і Тараса Прохаська; – створює невелику статтю у газету; записує її розбірливо, рукописними буквами; – перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляє їх; робить висновок щодо виду інформації та способу її сприйняття; – обирає схематичний рисунок, який відповідає прочитаній інформації; – використовує календар для опису і розв’язання повсякденних проблем; – виконує дії додавання і віднімання з іменованими числами, поданими в одиницях довжини; – розрізняє складники ґрунту (пісок, глина, каміння тощо); – розрізняє найважливіші попереджувальні знаки та символи, пояснює, що вони означають; – створює виріб за зразком в техніці орігаміПРО: Здогад (гіпотеза). СЗО: Ознаки підозрілих предметів, забутих речей, вибухових пристроїв та зброї, куди звертатися в ситуаціях, пов’язаних із ними. Безпечні місця для ігор і розваг. ГІО: Схема роду. Покоління. Предки і нащадки. ТЕО: Оздоблення виробів за власним задумом бісером, лелітками, тасьмою, стрічками тощо. Виготовлення свічника та оздоблення його. МОВ: Розповідь та опис як види монологічного мовлення. Ключові слова у висловленні. Складання власних коротких письмових висловлень для спілкування. МАО: Зчитування даних з діаграм.  
 Представляє загальні відомості про Україну; – визначає і показує територію України/ рідного краю на фізичній карті; – наводить приклади об’єктів, які можуть допомогти впізнати територію своєї країни (прикордонні стовпи, зовнішній вигляд прикордонників, символи держави, надписи на інформаційних знаках, табло, мова тощо); – ставить запитання, які допомагають більше дізнатися про важливу для України подію чи особу; – запитує про значення незрозумілого слова в дорослих або довідується про це самостійно, застосовуючи тлумачний словник; – відновлює деформоване прислів’я, пояснює його зміст; – висловлює власні думки і почуття з приводу переглянутих світлин; – діє за запропонованим планом, вирізняє пункти плану; – виготовляє та оздоблює виріб (браслет); – виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами з допомогою дорослих та самостійно (зв’язування).ПРО: Особливості життя тварин у різні пори року.. Взаємозв’язок людини і природи. СЗО: Рослини своєї місцевості. Дикорослі і культурні рослини. Дерева, кущі, трав’янисті рослини. Листяні і хвойні рослини. СЗО: Повага до себе та інших людей. ГІО: Україна – моя країна. Атрибути Української держави: назва, прапор, герб, гімн, столиця, офіційна державна мова, валюта. ТЕО: Використання зображення схем для послідовного виготовлення виробу з допомогою дорослих та самостійно. Виготовлення браслету зі стрічок. МОВ: Розуміння значення слова як умова успішного спілкування. Норми спілкування з людьми різного віку. МАО: Життєві ситуації, які розв’язуються математичним шляхом (тексти математичного змісту, сюжетні задачі), їх розв’язання з опорою на прості математичні моделі.  
 – Розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного; – знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту; – пояснює можливі небезпеки, з якими може стикатися людина в довкіллі; – розрізняє основні знаки та символи дорожнього руху; – пояснює, що кожен учинок має наслідки, спираючись на власний досвід та на приклади літературних героїв; – складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє літературний персонаж; – пояснює, що в творі подобається, а що ні . Використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації; – розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні; – пояснює вчинки персонажів на основі змісту коміксу та власного досвіду; – висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних коміксів; – вирізняє істотну інформацію про природу; – знає про особливості зимівлі комах, пояснює, чим вони обумовлені; – розрізняє фантастичне уявлення про об’єкти природи і факти про них на основі доступних джерел; – описує поведінку комах у різні пори року.ПРО: Тварини дикі та свійські. Спостереження за тваринами (комахами, павуками, рибами, птахами, звірами). СЗО: Імовірні небезпечні ситуації. Вплив оточення на вибір безпечної поведінки (батьки, вчителі, друзі тощо). ГІО: Походження назви населеного пункту, розташування, славні події з життя громади. ТЕО: Техніка «Витинанка». Розрізнення витинанки з-поміж інших виробів декоративно-ужиткового мистецтва. Послідовність дій під час виготовлення витинанки за шаблоном чи власним задумом. МОВ: Бібліотека як освітньо-культурний центр. МАО: Походження назви населеного пункту, розташування, славні події з життя громади.
 Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо); – наводить приклади об’єктів – громадських місць – доступних для всіх; – знаходить схожі і відмінні властивості об’єктів; – пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених правил; – записує у таблицю результати дослідницької діяльності; – розрізняє попереджувальні знаки та символи, пояснює, що вони означають; – створює прості аудіальні медіапродукти (розповідь) з допомогою вчителя / вчительки, зважає на мету й аудиторію.ПРО: Рослини і тварини рідного краю. Можливі загрози з боку тварин. СЗО: Спілкування. Правила спілкування. Уміння товаришувати ГІО: Приватний простір і громадські місця: у чому відмінність. ТЕО: Організація власної життєдіяльності. Розв’язування практичних завдань у власному побуті. МОВ: Слова і вирази, які характеризують персонажа, події. Інсценізація діалогу на визначену тему.  
 Визначає тему і головну думку прочитаного тексту; – обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 100; визначає час з точністю до години; – зчитує дані з діаграми; – розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо); – розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини – знає про сезонні зміни в житті окремих тварин (мурах); – читає та пояснює запропоновані прості схеми і / або інформаційні знаки й табло в місцях перебування – групує об’єкти, дає назву групі; – пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі; – пояснює потребу дотримання правил у громадських місцях; – виготовляє та оздоблює виріб; – дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, ножиць тощо)ПРО: Рідний край. Моє місто (село). Природа рідного краю. СЗО: Тиск, неповага, приниження і протидія їм. Небезпека та шкода для здоров’я від агресивної поведінки ГІО: Мій особистий простір ТЕО: Макетування. Виготовлення й оздоблення об’ємних виробів. Виготовлення листівки. МОВ: Правила оформлення висловлювання на письмі (велика буква на початку речення, крапка, знак оклику, знак запитання в кінці речення, правила переносу слів, окреме написання слів-помічників і слів-назв). МАО: Життєві ситуації, які розв’язуються математичним шляхом (тексти математичного змісту, сюжетні задачі), їх розв’язання з опорою на прості математичні моделі.  
57-84Тема 3 Територія
 Представляє загальні відомості про Україну; – визначає і показує територію України/ рідного краю на фізичній карті; – наводить приклади об’єктів, які можуть допомогти впізнати територію своєї країни (прикордонні стовпи, зовнішній вигляд прикордонників, символи держави, надписи на інформаційних знаках, табло, мова тощо); – ставить запитання, які допомагають більше дізнатися про важливу для України подію чи особу; – запитує про значення незрозумілого слова в дорослих або довідується про це самостійно, застосовуючи тлумачний словник; – відновлює деформоване прислів’я, пояснює його зміст; – висловлює власні думки і почуття з приводу переглянутих світлин; – діє за запропонованим планом, вирізняє пункти плану; – виготовляє та оздоблює виріб (браслет); – виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами з допомогою дорослих та самостійно (зв’язування). – поповнює власний словниковий запас; – оперує числами в межах 100, розв’язуючи різні життєві проблеми; – розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини; – розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів;ПРО: Особливості життя тварин у різні пори року.. Взаємозв’язок людини і природи. СЗО: Рослини своєї місцевості. Дикорослі і культурні рослини. Дерева, кущі, трав’янисті рослини. Листяні і хвойні рослини. СЗО: Повага до себе та інших людей. ГІО: Україна – моя країна. Атрибути Української держави: назва, прапор, герб, гімн, столиця, офіційна державна мова, валюта. ТЕО: Використання зображення схем для послідовного виготовлення виробу з допомогою дорослих та самостійно. Виготовлення браслету зі стрічок. МОВ: Розуміння значення слова як умова успішного спілкування. Норми спілкування з людьми різного віку. МАО: Життєві ситуації, які розв’язуються математичним шляхом (тексти математичного змісту, сюжетні задачі), їх розв’язання з опорою на прості математичні моделі.  
 оглядає та описує пам’ятки культури рідної місцевості, відображає їх різними мистецькими засобами (напр., малює, ліпить, співає, шукає приклади он-лайн тощо); – обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 100, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють; – розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів своєї місцевості; – виготовляє витинанку. Цікавиться походженням інформації; – пояснює, навіщо він / вона виконує певні дії, спостерігаючи за природними об’єктами / явищами; – передбачає, якого результату спостереження він / вона очікує; – провадить (самостійно або в групі) прості спостереження; – розпізнає в тексті хибні чи правдиві висловлювання; – на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу, висловлює свою думку про це; – знаходить відомі площинні та об’ємні фігури серед предметів навколишнього середовища, на малюнках; – зчитує дані з діаграми; – надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку.ПРО: Тварини дикі та свійські. Спостереження за тваринами (комахами, павуками, рибами, птахами, звірами). СЗО: Імовірні небезпечні ситуації. Вплив оточення на вибір безпечної поведінки (батьки, вчителі, друзі тощо). ГІО: Походження назви населеного пункту, розташування, славні події з життя громади. ТЕО: Техніка «Витинанка». Розрізнення витинанки з-поміж інших виробів декоративно-ужиткового мистецтва. Послідовність дій під час виготовлення витинанки за шаблоном чи власним задумом. МОВ: Бібліотека як освітньо-культурний центр. МАО: Походження назви населеного пункту, розташування, славні події з життя громади.  
 Інсценізує разом з однокласниками діалог на визначену тему; – уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших – обговорює враження від інсценізації з позиції глядача, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації відповідають ролі; – описує власні почуття від виконання ролі з позиції учасника інсценізації, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації допомагали створити образ; – пояснює, які почуття пов’язують його / її з близькими людьми, висловлює припущення про те, чим вони зумовлені; – розуміє визначення «особистий простір»; – наводить приклади осіб, яких варто впускати/ не впускати в особистий простір, пояснює, чому саме; – пояснює важливість дотримання меж особистого фізичного простору.ПРО: Рослини і тварини рідного краю. Можливі загрози з боку тварин. СЗО: Спілкування. Правила спілкування. Уміння товаришувати ГІО: Приватний простір і громадські місця: у чому відмінність. ТЕО: Організація власної життєдіяльності. Розв’язування практичних завдань у власному побуті. МОВ: Слова і вирази, які характеризують персонажа, події. Інсценізація діалогу на визначену тему.  
 Висловлює здогад про ймовірний результат; – розповідає про спосіб життя деяких тварин (бобрів) за малюнком та поданим початком речення; – пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду; – створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами; – створює простий текст (подяку) за допомогою цифрових пристроїв; – розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо); – використовує голос і мову тіла (міміку, жести, рухи) для відтворення емоцій персонажів казок під час інсценізації; – наводить приклади речей, які можуть зробити територію, комфортною для себе; – розмічає прямі лінії на папері і картоні; – бере до уваги необхідність економного використання конструкційних матеріалів; – оздоблює виріб за зразком та власним задумом бісером, лелітками, тасьмою, стрічками та іншими матеріалами. Визначає тему і головну думку прочитаного тексту; – обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 100; визначає час з точністю до години; – зчитує дані з діаграми; – розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо); – розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини – знає про сезонні зміни в житті окремих тварин (мурах); – читає та пояснює запропоновані прості схеми і / або інформаційні знаки й табло в місцях перебування – групує об’єкти, дає назву групі; – пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі; – пояснює потребу дотримання правил у громадських місцях; – виготовляє та оздоблює виріб; – дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, ножиць тощо).ПРО: Рідний край. Моє місто (село). Природа рідного краю. СЗО: Тиск, неповага, приниження і протидія їм. Небезпека та шкода для здоров’я від агресивної поведінки ГІО: Мій особистий простір ТЕО: Макетування. Виготовлення й оздоблення об’ємних виробів. Виготовлення листівки. МОВ: Правила оформлення висловлювання на письмі (велика буква на початку речення, крапка, знак оклику, знак запитання в кінці речення, правила переносу слів, окреме написання слів-помічників і слів-назв). МАО: Життєві ситуації, які розв’язуються математичним шляхом (тексти математичного змісту, сюжетні задачі), їх розв’язання з опорою на прості математичні моделі.  
85 -112Тема 4 Спільнота
 Використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації; – розповідає про вчинки улюблених персонажів; – описує (коментує) послідовність дій стосовно розв’язання проблемного завдання ( в тому числі сюжетної задачі) за допомогою дорослого або самостійно; – знаходить значення математичних виразів; – переконується в достовірності обчислення, здійснивши перевірку зручним для себе способом, робить відповідний висновок; – уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших; – моделює ситуації / грає рольові ігри, у яких підтримуєПРО: Особливості життя тварин у різні пори року.. Взаємозв’язок людини і природи. СЗО: Ознаки етичної поведінки. Ситуації, коли інші люди потребують допомоги. Важливість добрих учинків для людини. ГІО: Чим та як люди об’єднані у суспільстві. ТЕО: Використання у роботі пластиліну, полімерної глини чи соленого тіста (плоскі та об’ємні форми); тканини, ниток, нетканих матеріалів природних матеріалів та інших матеріалів. Виготовлення рою бджіл. МОВ: Спілкування та людські емоції (радість, сум, страх, злість). Несловесні засоби спілкування (міміка, жести, рухи тощо). МАО: Виконання простих завдань на основі зібраних (наявних) даних та завдань, що описані в математичних текстах, в т.ч. й сюжетних задачах, із застосуванням простих моделей.  
 Встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі; – передбачає, якого результату досліджень він / вона очікує; – висловлює здогад про ймовірний результат; – описує послідовність дій в експерименті ; – провадить (самостійно або в групі) прості досліди; – обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 100; – переконується в достовірності обчислення, здійснивши перевірку зручним для себе способом, робить відповідний висновок; – пригадує властивості води. Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри; – ініціює спільні справи, ігри, розваги; – обчислює суму (додає), різницю (віднімає)) зручним для себе способом у межах 100; – залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до спілкування, гри, навчання; – робить висновок про те, як спільні ігри можуть допомогти налагодити стосунки; – уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших.ПРО: Експеримент як основний метод дослідження. Дотримання правил безпеки під час проведення дослідів та експериментів. СЗО: Стосунки з дітьми своєї та іншої статі. Тиск, неповага, приниження і протидія їм. ГІО: Як сприймати тих, кого не знаєш? (Спрощено про багатоманітність людського суспільства, толерантність, свободу та гідність людини.) Спілкування, пошук інформації через відео- або звуковий (голосовий) режим або передавання простого тексту, зображення тощо. Перегляд навчального відео, анімацій, схем, пошук та навігація у безпечних мережах та інтернеті за допомогою цифрових пристроїв. Вікові обмеження на перегляд сторінок та створення акаунтів. Безпека в мережах. ТЕО: Презентація власної (колективної) діяльності із допомогою дорослих. МОВ: Опис настрою, почуттів, викликаних твором, порівняння їх із почуттями, викликаними подіями власного життя. Улюблений персонаж, улюблена частина твору. МАО: Прийоми виконання арифметичних дій додавання і віднімання.
 Розповідає про те, як працюють бджоли задля спільної справи; – аналізує власну поведінку під час проведення спільного заходу; – передбачає, якого результату досліджень він / вона очікує; – описує послідовність дій під час проведення дослідження; – провадить (самостійно або в групі) прості досліди; – встановлює логічну послідовність подій або дій; – укладає послідовність дій (алгоритм), які потрібно виконати для досягнення мети у повсякденній діяльності; – зголошується до виконання різних ролей у грі, навчанні, спільних проектах виділяє голосом ключові слова і фрази у власному усному висловлюванні; – пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених правил; – пояснює, чому природа важлива для людини; – пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного; – добирає приклади із власного досвіду, які свідчать про його / ї відповідальне ставлення до обов’язків як члена шкільної та місцевої громад; – обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 100; – діє за запропонованим планом, вирізняє пункти плану; – пояснює важливість добрих учинків для людини та довкілля.ПРО: Взаємозв’язки в природі СЗО: Створення цінності. Співпраця у грі, навчальних і життєвих ситуаціях. ГІО: Конституція України (спрощено). ТЕО: Виготовлення об’ємних виробів з елементами вторинних матеріалів. МОВ: Вистава. Діалог між акторами – обмін висловлюваннями. Театральна афіша. МАО: Додавання і віднімання чисел у межах 100.  
 Знаходить (у дитячих художніх творах) приклади патріотизму і людяності; – розповідає про видатних українців, описує їхню важливість для України; – ставить запитання, які допомагають більше дізнатися про важливу для України особу; – пояснює можливі наслідки для себе від власної необачної поведінки вдома; – визначає осіб, які можуть надати допомогу в разі небезпеки; – описує приклади діяльності служб допомоги в небезпечних ситуаціях та ідентифікує їх телефони; – пояснює, яку просту першу допомогу можна надати під час пожежі; – словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків персонажів; – створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами; – використовує доречно поширені графічні зображення смайлів Добирає потрібну інформацію із графічного тексту; – записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються; – відновлює деформований текст; – перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляє їх; – застосовує різні способи виконання арифметичних дій з числами (додавання, віднімання) під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах; – самостійно чи під керівництвом дорослих створює виріб, повторно використовуючи матеріали (вироби з пластику, паперу, тканини, фольги та інше); – оздоблює виріб за зразком та власним задумом бісером, лелітками, тасьмою, стрічками та іншими матеріалами; – розпізнає інформацію небезпечного змісту та повідомляє про це дорослих; – пояснює важливість добрих учинків для людини та довкілля; – визначає, що дає природа людині; – пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного.ПРО: Спостереження за сезонними змінами у природі взимку. СЗО: Негідні (аморальні) вчинки. Неправомірність насильства батьків (опікунів) над дітьми і одне до одного. Як протидіяти негідним учинкам? ГІО: Хто такі герої ( на прикладах із національної історії)? Мої герої та їхні вчинки (персонажі книжок, мультфільмів, кінофільмів, батьки, інші родичі, знайомі). ТЕО: Об’ємні макети виробів із штучних матеріалів; моделювання та створення виробу із використанням вторинних матеріалів. Виготовлення сніговиків. МОВ: Роль заголовка. Зв’язок між заголовком і змістом тексту. Аналіз вчинків персонажів (причини і наслідки). Виявлення власного ставлення до вчинків. МАО: Життєві ситуації, які розв’язуються математичним шляхом (тексти математичного змісту, сюжетні задачі), їх розв’язання з опорою на прості математичні моделі  

Мистецтво

2 клас

 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнівЗміст навчального матеріалу
                               
32Знає, що таке мистецтво, графіка, живопис, силует, ритм, скульптура, композиція, музей, розуміє, що таке фантастичний краєвид, знає відтінки кольорів,знає персонажів казок, що таке ноти і їх розміщення на нотному стані, скрипковий ключ, мелодія, вокальна музика, інструментальна, знає народні пісні, вміє танцювати, співати, виконувати розминки. дотримується правил правильно розташовувати інструмент перед собою, малює, виготовляє листівки, створює композиції, створює рельєфне зображення, ліпить, влаштовує виставки, уміє співати, танцювати, виконувати різні рухи, пише ноти на нотному стані. усвідомлює, що може мислити художніми образами, може фантазувати, отримувати нові емоції, шанує українські народні пісні.  Тема 1.Здрастуй,рідна школа! Основні поняття: вітальна листівка. Виготовлення вітальної листівки, присвяченої Дню знань. Основні поняття: ноти, нотний стан, скрипковий ключ, інструментальна музика. Розучування пісні «Здрастуй, рідна школо!» Тема 2.Здрастуй,рідна школо! Основні поняття: графіка, графічні матеріали. Зображення дерева, яке вітає учнів дорогою до школи. Основні поняття: мелодія, вокальна музика. Виконання пісні «Здрастуй, рідна школо!» Тема 3.Осінні враження. Основні поняття: основні засоби виразності графіки, точка, лінія, штрих, пляма. Зображення фруктів або овочів чи ягід у вигляді веселих танцівників на святі врожаю. Основні поняття: народна пісня, календарно-обрядові пісні, жниварські пісні. Розучування народної пісні «Два півники». Тема 4.Осінні враження. Основні поняття: живопис, фарби. Зображення айстри або хризантем, кольори яких покращить настрій учню/учениці. Основні поняття: ритм, тривалість нот-восьма, четвертна, половинна, ціла. Розучування пісні Н. Май «Кап-кап», виконання пісні «Два півники». Тема 5.Барвисті ритми. Основні поняття: силует. Створення малюнка» Танок квітів». Основні поняття: танець, аркан, сиртакі. Виконання пісні «Кап-кап» французька народна пісня-руханка «Танок каченят». Тема 6.Барвисті ритми. Основні поняття: ритм. Створення орнаменту для рушника. Основні поняття: танець, полька, мазурка; темп, пауза; нота «ре» Виконання пісні-руханки з рухами «Танок каченят». Тема 7.Світ тварин у мистецтві. Основні поняття: замальовки, лінії. Виконання замальовок тварин з передачею їхніх характерних рис за допомогою різних ліній. Основні поняття: марш, фанфари. Розучування «Папуга-мандрівник» Тема 8.Світ тварин у мистецтві. Основні поняття: скульптура, рельєф. Створення рельєфного зображення веселого левенятка із фруктів, овочів, ягід. Основні поняття: регістр. Виконання з рухами «Папуга-мандрівник». Мультфільм «ЧоМуха-Чому папуги розмовляють?» Тема 9.У мистецтві завжди лад. Основні поняття: композиція Ліплення кумедного ведмедика. Основні поняття: лад, звукоряд, мажор, мінор. Розучування «Хто співає» Тема 10.У мистецтві завжди лад. Основні поняття: композиція. Ліплення спільної композиції »Ведмеді-друзі». Тема 11.Мистецькі подорожі. Основні поняття: фантастичний краєвид. Створення композиції «Барви далекої планети. Основні поняття: мелодія, вібрафон. Розучування пісні «Зимові свята»

Фізична культура

2 клас

 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнівЗміст навчального матеріалу
 розуміє значущість рухового режиму для зміцнення здоров’я та фізичного розвитку; пояснює значення і правила ранкової гігієнічної гімнастики, фізкультурних хвилинок та фізкультурних пауз для фізичного розвитку та здоров’я людини; значущість загартування як засобу зміцнення здоров’я ; дотримується рухового режиму протягом дня; називає основні фізичні якості людини, фізичні вправи та їх вплив на формування фізичних якостей ; дотримується правил особистої гігієни в режимі дняРуховий режим дня молодшого школяра. Значення і правила виконання ранкової гігієнічної гімнастики, фізкультурної хвилинки та фізкультурної паузи. Рухова активність протягом дня. Фізичні вправи та їх вплив на формування фізичних якостей. Правила особистої гігієни молодшого школяра.
 виконує організовуючі вправи команди на розмикання й змикання приставними кроками, перешикування із колони по одномув колонупо три (чотири);Культура рухів з елементами гімнастики: організовуючі вправи:
 добирає та виконує загальнорозвивальні вправи: комплекси вправ ранкової гімнастики без предмета (імітаційного характеру), з м’ячем, скакалкою; комплекси фізкультурних пауз та фізкультурних хвилинок ; виконує присідання; виси; підтягування у висі (хлопці),у висі лежачи (дівчата); елементи акробатики ; володіє навичками пересувань: ходьба широкими кроками, зі зміною частоти кроку; ходьба із пришвидшенням та уповільненням, приставним кроком правим і лівим боком; біг; біг почергово з ходьбою; танцювальні кроки; лазіння; подолання штучних перешкод ; володіє навичками виконання вправ з малим м’ячем: метання малого м’яча у щит; метання малого м’яча у горизонтальну ціль; метання малого м’яча з-за голови на дальність ; виконує вправи з великим м’ячем: кидки м’яча знизу ізположення сидячи та стоячи, передавання і ловіння м’яча двома руками від грудей (у колі, парах, трійках), передача м’яча двома руками з ударом об підлогу; ведення м’яча правою та лівою рукою з одночасними кроками; зупинки м’яча, що котиться, підошвою та внутрішньою стороною ступні, удари внутрішньою стороною ступні по м’ячу, що котиться; ведення м’яча внутрішньою та зовнішньою частинами підйому (по прямій, по дузі, між стійками) ; виконує стрибки на місці з поворотами на 45, 90, 180 градусів по «купинах»; стрибки зі скакалкою; стрибки через довгу скакалку, яка обертається вперед; стрибки у глибину з висоти до 80 см з м’яким приземленням; стрибки у висоту; стрибки через перешкоди висотою до 50 см поштовхом однією та двома ногами; стрибки у висоту з прямого розбігу (через гумову мотузку); стрибки у довжину тощо  виконує фізичні вправи для розвитку фізичних якостей: сили – загальнорозвивальні вправи з гімнастичними палицями; кидки баскетбольного м’яча з-за голови із різних положень; лазіння по горизонтальній гімнастичній лаві однойменним та різнойменним способами (без допомоги ніг); багатоскоки; стрибкичерез перешкоди; підтягування у висі та у висі лежачи (хлопці); пересування у положенні сіду, зігнувши ноги(у різних напрямах); швидкості – пришвидшення з різних вихідних положень, повторний біг 3–10 м, біг із пришвидшеннями за сигналом; стрибки зі скакалкою; витривалості – біг у чергуванні з ходьбою до 1000 м, біг на дистанцію до 500 м малої інтенсивності; гнучкості махові рухи правою і лівою ногою у бічній і лицьовій площині, стоячи біля опори та під час ходьби; прогинання та вигинання тулуба у положенні упору стоячи на колінах; пружні похитування у положенні випаду; прогинання тулуба у положенні лежачи на животі; координації – подолання перешкод, ходьбу на носках, ходьба по підвищеній і обмеженій за площиною опорі з різними положеннями рук; пересування із підкиданням дрібних предметів; вправи зі зміною положення тіла у просторі; розслаблення м’язів рук, ніг, тулуба у різних положенняха) загальнорозвивальні вправи; б) положення тіла у просторі:сіди, упори, виси, елементи акробатики. Вправи для оволодіння навичками пересувань. Вправи для опанування навичок володіння малим м’ячем. Вправи з великим м’ячем. Вправи для оволодіння навичками стрибків.
 добирає та виконує фізичні вправи для формування правильної постави і профілактики плоскостопості: загальнорозвивальні вправи на місці без предметів; вправи для м’язів шиї, нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового поясу: згинання та розгинання верхніх кінцівок, кругові рухи руками, нахили в сторони, пружні рухиВправи для формування постави і профілактики плоскостопості. Вправи для розвитку фізичних якостей.
 володіє навичками пересувань на лижах: лижні ходи, повороти, спуски, підйоми, гальмуванняВправи для оволодіння навичками пересувань на лижах.
 виконує вправи у воді: багаторазові видихи у воду; вправи для оволодіння рухами ногами у плаванні стилями кроль на грудях та кроль на спині; вправи для оволодіння рухами руками як у плаванні стилем кроль на грудях; плавання ; дотримується правил безпечної поведінки для себе та однокласників у водіВправи для оволодіння навичками плавання. * Правила безпечної поведінки на воді.
 Ігрова та змагальна діяльність
 бере участь у рухливих іграх та естафетах, виконуючирізні ролі в процесі рухливих ігор дотримується правил безпечної поведінки для себе таоднокласників у процесі рухової та змагальної діяльностіРухливі ігри та естафети. Правила безпечної поведінки в процесі рухової та змагальної діяльності

Перелік тем з інформатики

у курсі ЯДС 2 клас

1          Як змінився світ, коли з’явився комп’ютер? Комп’ютери у повсякденному житті. Ознайомлення з персональним комп’ютером. Навіщо і коли нам потрібні комп’ютери

2          Як змінилися способи передавання повідомлень? Що таке повідомлення. Навіщо їх передавати. Передавання повідомлень у минулому й нині. Повідомлення у нашому житті

3          Як рахували в різні часи? Обчислення в минулому й нині. Коли варто рахувати усно, а коли ми маємо використовувати пристрої? Можливості комп’ютера. Складники комп’ютера й зовнішні пристрої

4          Як зберігають знання? Навіщо зберігати інформацію? Зберігання повідомлень у різні часи. Чи все потрібно зберігати? Чи всі повідомлення ми маємо зберігати довго?

5          Що таке інформація? Звідки людина може отримати інформацію? Способи подання інформації — текст, зображення, звук, відео, інформація в числах

6          Як ми отримуємо інформацію? Як органи чуття допомагають людині отримувати інформацію. Коли відчуття нам допомагають, а коли заважають?

7          Якою буває інформація? Ознаки інформації. Пошук фактів у текстах і повідомленнях. Істинні та хибні висловлювання. Розрізняємо припущення й фантазії в текстах

8          Як розрізнити праву й неправду? Правдиві та неправдиві твердження, здобуті з різних джерел

9          Що може графічний редактор? Графічна інформація у нашому житті. Призначення графічного редактора

10        Як ми впізнаємо об’єкти? Суттєві й несуттєві ознаки об’єктів. Виокремлення ознак об’єктів відповідно до завдання, що розв’язується. Класифікація об’єктів за їхніми властивостями. Об’єкти у графічному редакторі. Операції з об’єктами

11        Об’єкти у нашому житті. Значення властивостей об’єктів під час класифікації. Класифікація об’єктів за їхніми властивостями. Що таке носій інформації? Зберігання інформації на носіях

12        Інформація в малюнках і знаках. Яку інформацію можна знайти в зображеннях? Коли варто створювати тексти, а коли — зображення?

13        Для чого потрібна клавіатура? Призначення клавіатури. Де можна знайти клавіатури? Чи всі клавіатури однакові? Смайлики. СМС-повідомлення

14        У школі детективів. Кодування інформації. Фіксування інформації людиною і машиною (алфавіт, кольори, цифри, спеціальні знаки)

15        Інформація в таблицях і діаграмах. Таблиці, схеми та діаграми як закодована інформація. Порівняння інформації у діаграмах і таблицях. Коли краще використовувати діаграми, а коли — таблиці?

16        Як записати числами будь-яку інформацію? Інформація в числах навколо нас. Яку інформацію необхідно записувати числами? Чи можуть числа замінити текст?

17        Як шукати інформацію? Джерела інформації. Коли які джерела інформації ми використовуємо? Порівняння джерел інформації. Пошукові запити

18        Запитання і відповіді. Навіщо ми запитуємо? Формулювання запитань у повсякденному житті. Чому на свої запитання ми не завжди отримуємо точні відповіді? Порівняння різних запитів

19        Яким буває спілкування? Роль жестів і виразу обличчя під час спілкування. Кому варто довіряти і якою мірою? Чи завжди ми чуємо правду?

20        Алгоритми навколо нас. Планування дій у повсякденному житті. Лінійні алгоритми

21        Для кого складають алгоритми? Команди й виконавці. Спонукальні речення. Ознайомлення з поняттям “команда”

22        Якими мають бути команди для виконавця? Система команд виконавця. Складання простого плану з точних та однозначних вказівок для виконавців. Дописування пропущених кроків алгоритму. Перевірка коректності складеного алгоритму

23        До чого може призвести помилка в алгоритмі? Складання лінійних алгоритмів. Перевірка їхньої правильності. Виправлення помилок

24        Як змінювалися комп’ютери? Історія розвитку комп’ютерної техніки. Чому змінився розмір комп’ютерів? Для чого вдосконалювати техніку?

25        Сучасні носії інформації. Використання носіїв інформації у повсякденному житті. Фіксування інформації людиною і комп’ютером. Сучасні носії інформації та їхнє призначення. Порівняння носіїв інформації. Коли який носій інформації варто використовувати?

26        Навіщо впорядковувати дані? Упорядкування за різними ознаками. Навіщо впорядковувати дані? Що трапиться, якщо нічого не впорядковувати?

27        Як почуватися безпечно? Небезпечні співрозмовники та теми. Як діяти в різних ситуаціях? До кого варто звертатися по допомогу? Правила поведінки в інтернеті

28        Як бути завжди на зв’язку? Сучасні засоби спілкування, їх порівняння. Коли який засіб спілкування варто використовувати?

29        Як мандрувати, не виходячи з дому? Віртуальні та реальні мандрівки. Що потрібно для  віртуальної подорожі? Переваги й недоліки різних мандрівок

30        Чи бувають комп’ютери у звичних речах? Комп’ютери у повсякденному житті. Цифрові пристрої вдома, у школі, на вулиці. Їхнє призначення

31        Як приборкати неслухняну техніку? Використання цифрових пристроїв у повсякденному житті. Оптимальне використання цифрових пристроїв. Усунення неполадок під час роботи

32        Кому потрібні комп’ютери? Застосування комп’ютерів у різних сферах діяльності людини

33        Навіщо точно виконувати кроки алгоритму? Наслідки порушення алгоритму. Які кроки алгоритму можна міняти місцями, а які — ні?

34        Яку інформацію варто тримати в таємниці? Інформація для дітей і дорослих. Приватна та публічна інформація. Авторське право

35        Життя реальне та віртуальне. Коли комп’ютер може нашкодити? Доречне та недоречне використання комп’ютера

    Додаток 5 (5)

до наказу від 05.01.2024 року №___

ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор закладу

                                                                                          _______Наталя КЛИМЧУК

Склад комісії з підготовки та оцінювання учнів 5-ої групи 2-их  класів

Грабовська І.М. – заступник директора з навчально-виховної роботи школи І ступеня

  • Усата В.Д. – голова метод-об’єднання початкових класів
  • Пушкар С.В.- класний керівник 2-З класу
  • Притуляк Т.О..- класний керівник 2-К класу
  • Зінченко В.С. – класний керівник 2-Ж класу
  • Мазур О.О.- класний керівник 2-Д класу
  • Бурдейна У.О.- вчитель музичного мистецтва
  • Басюк Л.А.- вчитель інформатики
  • Масюк І.В., Заверюха Т.В.- вчителі іноземної мови