«Затверджую»
Директор комунального закладу
«Гімназія № 24 Вінницької міської ради»
____________________________ Н.В.Климчук
П Л А Н ЗАХОДІВ,
спрямований на запобігання та протидію булінгу (цькування)
2021 – 2022 навчальний рік
№ пп | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
Нормативно – правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу | ||||
1. | Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» | Учасники освітнього процесу | Останній тиждень серпня | Директор закладу |
2. | Підготовка наказу «Про порядок дій персоналу при виявленні випадків булінгу (цькування) в закладі освіти» | Учасники освітнього процесу | Перший тиждень вересня | Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) |
3. | Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування) | · педагогічний персонал; ; · технічний персонал допоміжний персонал | . Вересень | Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) |
4. | Обговорення та прийняття правил поведінки в групах/класах, оформлення правил у вигляді наочного стенду | Здобувачі освіти | Вересень | Класні керівники, старости класів |
5. | Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькування) | Учасники освітнього процесу | Вересень | Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) Практичний психолог, соціальний педагог Класні керівники |
6. | Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти | Учасники освітнього процесу | Вересень | Соціальний педагог, практичний психолог, відповідальний за роботу сайту школи |
7. | Підготовка методичних рекомендацій для педагогів: · з вивчення учнівського колективу; · з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей | Педпрацівники | Жовтень | Соціальний педагог, практичний психолог |
Робота з вчителями та іншими працівниками закладу | ||||
1. | Навчальний семінар для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування на випадки булінгу (цькування) | Педпрацівники | Осінні канікули | Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування), соціальний педагог, практичний психолог, залучені фахівці |
2. | Заняття з елементами тренінгу по запобіганню булінгу (цькування) у закладі освіти | Педпрацівники | Зимові канікули | Соціальний педагог, залучені фахівці |
3. | Консультація за результатами діагностики класного колективу | Класні керівники | Відповідно до термінів проведення діагностики | Соціальний педагог, практичний психолог |
4. | Консультування з проблемних ситуацій | Класний керівник батьки | За запитом | Соціальний педагог Практичний психолог |
Робота з учнями | ||||
1. | Тренінг з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів | Група учнів 8-9 кл. | ІУ тиждень вересня, 1 раз на тиждень | Соціальний педагог |
2. | Коло Цінностей | 8 кл. | Вересень | Соціальний педагог |
3. | Заняття з елементами тренінгу «Відповідальність підлітків за жорстоке ставлення один до одного» | Учні 8-х кл. | Вересень | Практичний психолог |
4. | Заняття з елементами тренінгу «Профілактика жорстокої поведінки підлітків» | Учні 9-х кл. | Жовтень | Практичний психолог |
5. | Заняття з елементами тренінгу «Попередження сексуального насильства в цифровому середовищі» (STOP – sexting.in.ua) | Учні 6-7 кл. Учні 8-9 кл. Учні 3-5 кл. | Жовтень Листопад Грудень | Практичний психолог |
6. | Імітаційна гра «Якщо тебе ображають» | Учні початкової школи | І тиждень жовтня | Соціальний педагог |
7. | Відзначення Міжнародного Дня Толерантності (за окремим планом) | Учні закладу | Листопад | Учнівське самоврядування, педагоги — організатори |
8. | ЗЕТ «Квітка Толерантності – підтримка людини з особливими освітніми потребами» | Учні 3-4 кл. | Листопад | Практичний психолог |
9. | Заняття з елементами тренінгу «Способи вираження негативних емоцій без використання насилля» | Учні 8-х кл. | Листопад Грудень | Практичний психолог |
10. | Заходи до тижня толерантності (за окремим планом) | Учні закладу | ІІ тиждень листопада | Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) Учнівське самоврядування, педагог – організатор, класні керівники |
11. | Заняття за профілактично-просвітницькою програмою «Не смійся з мене» (15 занять) | Група учнів 7-х кл. | ІІ тиждень листопада, 1 раз на тиждень | Соціальний педагог |
12. | Заходи в рамках акції «16 днів проти насильства» (за окремим планом) | Учасники освітнього процесу | Листопад — грудень | Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) Учнівське самоврядування, педагоги організатори, класні керівники |
13. | Заходи в рамках Тижня правової освіти (за окремим планом) | Учасники освітнього процесу | Грудень | Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) Учнівське самоврядування, педагоги організатори, класні керівники |
14. | Презентація з обговоренням «Булінг. Що це таке?» | Учні 6 кл. | І-ІІ тиждень грудня | Соціальний педагог |
15. | Перегляд та обговорення мультфільмів про булінг | Учні 5-х кл. | І-ІІ тиждень грудня | Соціальний педагог |
16. | Тематичне Коло «Булінг! Шляхи вирішення проблеми» | Учні 8-х кл. | І-ІІ тиждень грудня | Соціальний педагог |
17. | Заняття з елементами тренінгу «Всі різні, всі ми рівні» | Учні 6-х кл. | Січень | Практичний психолог |
18. | Виступ «Жорстокість підлітків один до одного. Причини та наслідки» | Учні 7-х кл. | Лютий | Практичний психолог |
19. | Театралізована вистава «Усі ми такі різні» | Учні 4-х кл. | Квітень | Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) Учнівське самоврядування, педагоги організатори |
20. | Заняття з елементами тренінгу «Формування толерантного ставлення до людей з особливими освітніми потребами» | Учні 5-х кл. | Квітень | Практичний психолог |
21. | Заняття з елементами тренінгу «Протидія булінгу в дитячому середовищі» | Учні 6-х кл. | Травень | Практичний психолог |
Робота з батьками | ||||
1. | Тематичні батьківські збори | Батьки учнів гімназії | Жовтень, січень, березень | Соціальний педагог |
2. | Підготовка пам`ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги | Батьки | Вересень — жовтень | Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) Соціальний педагог |
3. | Заняття з елементами тренінгу «Як допомогти підлітку впоратися з тривогою та агресією» | Батьки учнів 8-х кл. | Березень | Практичний психолог |
4. | Проведення консультацій з питань побудови взаємостосунків дітей з батьками | Батьки, учні | За запитом | Соціальний педагог Практичний психолог |
5. | Консультування щодо захисту прав та інтересів дітей | Батьки | За запитом | Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) Соціальний педагог |
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти | ||||
1. | Анкетування щодо випадків булінгу (цькування) у закладі | Учні 5-9 кл. | Грудень | Соціальний педагог |
2. | Анкетування щодо безпеки в закладі освіти | Батьки 5-9 кл. | Грудень | Класні керівники |
3. | Діагностика стосунків у закладі освіти | Учні 5-9 кл. педпрацівники | Лютий | Соціальний педагог |
4. | Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) у закладі освіти | Учасники освітнього процесу | 1 раз на квартал | Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) |
5. | Підготовка звіту про виконання плану заходів із запобігання та протидії булінгу | Учасники освітнього процесу | Травень — червень | Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування) |